gra urbanistyczna gra planszowa gra karciana

GRA W KATOWICE

  1. PODRÓŻ 15-MINUTOWA 

Poziom: Łatwy 

Liczba graczy: 2 – 5 

Akcesoria: podstawowa talia kart, karty funkcyjne 

 Cel gry:  

Gracze udają się w podróż po Katowicach. Celem gry jest stworzenie najszybszej komunikacji, czyli zdobycia jak najmniejszej liczby minut. 

 Przygotowanie gry: 

  1. Potasowanie kart i rozdanie każdemu z graczy po 6 kart. Nie należy patrzeć, co się na nich znajduje. Położyć karty (obrazkami do dołu) w dwóch rzędach: po 3 karty w każdym. Karty te tworzą indywidualną podróż gracza,  
  2. Pozostałe karty położyć w stosie (obrazkami do dołu) – stos zakryty,
  3. 2 karty z góry zakrytego stosu odkrywamy obok (obrazkami do góry) tworząc dwa stosy odkryte, 
  4. Następnie każdy z graczy odkrywa po 1 dowolnej karcie ze swojej podróży. 

 Przebieg gry: 

Grę rozpoczyna gracz najstarszy. Wykonuje swoją turę, a po nim swoje tury wykonują kolejni gracze, zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Kolejnym krokiem w turze jest:  

  • Zabranie karty ze stosu odkrytego i położenie w zamian za którąś kartę ze swojej podróży, 
  • Zabranie karty ze stosu zakrytego i gdy odpowiada graczowi – położenie w zamian za którąś kartę ze swojej podróży. Swoją wcześniejszą kartę gracz odkłada na stos kart odkrytych 
  • Zabranie karty ze stosu zakrytego i gdy karta nie odpowiada graczowi – odłożenie na stos odkryty 

 Uwaga! Karty funkcyjne ułożone w swojej podróży powodują różne efekty! 

Karta strategii rozwoju ułożona w podróży zeruje kolumnę w której się znajduje. 

Karta kryzysów / zagrożeń kopiuje wartość sąsiedniej karty (prawej lub lewej). 

Nie należy układać dwóch kart strategii rozwoju w jednej kolumnie. Dwie karty kryzysów / zagrożeń ułożone w kolumnie kopiują wartości całej kolumny znajdującej się obok. 

 Koniec rundy: 

W momencie, gdy w podróży któregoś gracza wszystkie karty zostaną odkryte (będą leżeć obrazkami do góry), runda się kończy. Pozostali gracze muszą natychmiast odkryć wszystkie karty swoich podróży. Następnie gracze liczą punkty.  

 Liczenie punktów: 

  1. Za każdą kartę gracz dostaje tyle punktów, ile wynosi jej wartość czasowa. 
  2. Jeśli w którejś kolumnie leżą karty o tej samej wartości, gracz dostaje za nie 0 punktów (minuty się zerują).  
  3. Jeśli w którejś kolumnie znajduje się karta strategii rozwoju, gracz dostaje za tą kolumnę 0 punktów. 
  4. Jeśli w którejś kolumnie znajduje się jedna (lub dwie) karty kryzysów / zagrożeń  – dostaje ona wartość karty sąsiedniej (prawej lub lewej). 
  5. Rundę wygrywa gracz, który zdobył w najmniejszą liczbę minut.  

ZNAJDŹ NAS

ADRES 

Wydział Architektury Politechniki Śląskiej ul. Akademicka 7

O WITRYNIE 

Strona poświęcona GRZE W KATOWICE

SZUKAJ