gra urbanistyczna gra planszowa gra karciana
GRA W KATOWICE
- PODRÓŻ 15-MINUTOWA
Poziom: Łatwy
Liczba graczy: 2 – 5
Akcesoria: podstawowa talia kart, karty funkcyjne
Cel gry:
Gracze udają się w podróż po Katowicach. Celem gry jest stworzenie najszybszej komunikacji, czyli zdobycia jak najmniejszej liczby minut.
Przygotowanie gry:
- Potasowanie kart i rozdanie każdemu z graczy po 6 kart. Nie należy patrzeć, co się na nich znajduje. Położyć karty (obrazkami do dołu) w dwóch rzędach: po 3 karty w każdym. Karty te tworzą indywidualną podróż gracza,
- Pozostałe karty położyć w stosie (obrazkami do dołu) – stos zakryty,
- 2 karty z góry zakrytego stosu odkrywamy obok (obrazkami do góry) tworząc dwa stosy odkryte,
- Następnie każdy z graczy odkrywa po 1 dowolnej karcie ze swojej podróży.
Przebieg gry:
Grę rozpoczyna gracz najstarszy. Wykonuje swoją turę, a po nim swoje tury wykonują kolejni gracze, zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Kolejnym krokiem w turze jest:
- Zabranie karty ze stosu odkrytego i położenie w zamian za którąś kartę ze swojej podróży,
- Zabranie karty ze stosu zakrytego i gdy odpowiada graczowi – położenie w zamian za którąś kartę ze swojej podróży. Swoją wcześniejszą kartę gracz odkłada na stos kart odkrytych
- Zabranie karty ze stosu zakrytego i gdy karta nie odpowiada graczowi – odłożenie na stos odkryty
Uwaga! Karty funkcyjne ułożone w swojej podróży powodują różne efekty!
Karta strategii rozwoju ułożona w podróży zeruje kolumnę w której się znajduje.
Karta kryzysów / zagrożeń kopiuje wartość sąsiedniej karty (prawej lub lewej).
Nie należy układać dwóch kart strategii rozwoju w jednej kolumnie. Dwie karty kryzysów / zagrożeń ułożone w kolumnie kopiują wartości całej kolumny znajdującej się obok.
Koniec rundy:
W momencie, gdy w podróży któregoś gracza wszystkie karty zostaną odkryte (będą leżeć obrazkami do góry), runda się kończy. Pozostali gracze muszą natychmiast odkryć wszystkie karty swoich podróży. Następnie gracze liczą punkty.
Liczenie punktów:
- Za każdą kartę gracz dostaje tyle punktów, ile wynosi jej wartość czasowa.
- Jeśli w którejś kolumnie leżą karty o tej samej wartości, gracz dostaje za nie 0 punktów (minuty się zerują).
- Jeśli w którejś kolumnie znajduje się karta strategii rozwoju, gracz dostaje za tą kolumnę 0 punktów.
- Jeśli w którejś kolumnie znajduje się jedna (lub dwie) karty kryzysów / zagrożeń – dostaje ona wartość karty sąsiedniej (prawej lub lewej).
- Rundę wygrywa gracz, który zdobył w najmniejszą liczbę minut.
ZNAJDŹ NAS
ADRES
Wydział Architektury Politechniki Śląskiej ul. Akademicka 7
O WITRYNIE
Strona poświęcona GRZE W KATOWICE
SZUKAJ