gra urbanistyczna gra planszowa gra karciana

GRA W KATOWICE

  1. KATO-INŻYNIERZY

Poziom: Średni 

Liczba graczy: 2 – 6 

Akcesoria: karty od Asa do Waleta z podstawowej talii kart + karty funkcyjne 

 Cel gry:   

Uzbieranie dobrze funkcjonującego miasta – zdobycie czterech kart składowych miasta z talii podstawowej o niepowtarzających się funkcjach – Mieszkaniówka, Biznes, Sport i rekreacja, Kultura, mimo utrudnień w postaci kart funkcyjnych.  

 Przygotowanie gry: 

Należy rozdać każdemu z graczy po 3 karty, reszta kart pozostaje na stosie kart zakrytych, niewidocznych. Gracz zachowuje swoje karty dla siebie – nie pokazuje ich przeciwnikom. 

  Przebieg gry: 

Wszyscy gracze na początku każdej rundy muszą mieć po 3 karty na ręce. Wolno im wykonać tylko 1 akcję na rundę (wybór z poniższej listy możliwości ruchu). Po każdej rundzie gracze dobierają karty z talii. 

 Możliwości ruchu: 

  • Jeśli któryś z graczy ma  jedną z kart składowych miasta, wykłada ją przed siebie, ujawniając innym graczom zasoby swojego miasta.  Następnie dobiera jedna kartę ze stosu uzupełniając liczbę kart na ręce. 

lub 

  • Gracz nie posiada żadnej karty składowej miasta lub jej powtarza się z uprzednio zagraną kartą, wymienia dowolną ilość kart z ręki. Odkłada swoje zużyte karty na stos obok – stos kart odkrytych, następnie dobiera odpowiednią ilość nowych kart z talii zakrytej.  

lub 

  • Gracz posiada kartę funkcyjną pozytywną lub negatywną. Możliwe jest zagranie karty na jedną z kart składowych  miasta, swojego miasta lub miasta przeciwnika. Następnie dobiera brakującą kartę ze stosu. 

 Karty funkcyjne: 

Stosuj karty kryzysów / zagrożeń, aby osłabić miasto i przeszkadzać przeciwnikom w drodze do wygranej.  

Stosuj karty strategii rozwoju, aby wzmacniać miasto oraz pozbywać się kart o negatywnym wpływie.  

Rodzaje kart kryzysów / zagrożeń :….. 

Rodzaje kart strategii rozwoju:….  

Karty kryzysów / zagrożeń i karty strategii rozwoju o danej funkcji działają tylko na karty o tej samej funkcji. 

Dwie karty kryzysów / zagrożeń leżące na jednej z kart twojego miasta usuwają ją z twoich zasobów.  

Dwie karty pozytywne ułożone na jednej karcie miasta wzmacniają miasto – nie można już wtedy dołożyć karty o wpływie negatywnym – uszkodzić tego aspektu miasta. 

Karta kryzysów / zagrożeń usuwa kartę strategii rozwoju, a karta strategii rozwoju niweluje wpływ karty negatywnej. W ten możesz sposób bronić się i atakować przeciwników. 

 Koniec gry: 

Wygrywa gracz który jako pierwszy zbuduje w pełni dobrze funkcjonujące miasto (brak kart o działaniu negatywnym), którego składowymi są wszystkie dostępne funkcje – Mieszkaniówka, Biznes, Sport i rekreacja, Kultura. Składowe nie mogą się powtarzać, a w mieście nie występują żadne kryzysy i zagrożenia. 

ZNAJDŹ NAS

ADRES 

Wydział Architektury Politechniki Śląskiej ul. Akademicka 7

O WITRYNIE 

Strona poświęcona GRZE W KATOWICE

SZUKAJ