gra urbanistyczna gra planszowa gra karciana
GRA W KATOWICE
- KATO-INŻYNIERZY
Poziom: Średni
Liczba graczy: 2 – 6
Akcesoria: karty od Asa do Waleta z podstawowej talii kart + karty funkcyjne
Cel gry:
Uzbieranie dobrze funkcjonującego miasta – zdobycie czterech kart składowych miasta z talii podstawowej o niepowtarzających się funkcjach – Mieszkaniówka, Biznes, Sport i rekreacja, Kultura, mimo utrudnień w postaci kart funkcyjnych.
Przygotowanie gry:
Należy rozdać każdemu z graczy po 3 karty, reszta kart pozostaje na stosie kart zakrytych, niewidocznych. Gracz zachowuje swoje karty dla siebie – nie pokazuje ich przeciwnikom.
Przebieg gry:
Wszyscy gracze na początku każdej rundy muszą mieć po 3 karty na ręce. Wolno im wykonać tylko 1 akcję na rundę (wybór z poniższej listy możliwości ruchu). Po każdej rundzie gracze dobierają karty z talii.
Możliwości ruchu:
- Jeśli któryś z graczy ma jedną z kart składowych miasta, wykłada ją przed siebie, ujawniając innym graczom zasoby swojego miasta. Następnie dobiera jedna kartę ze stosu uzupełniając liczbę kart na ręce.
lub
- Gracz nie posiada żadnej karty składowej miasta lub jej powtarza się z uprzednio zagraną kartą, wymienia dowolną ilość kart z ręki. Odkłada swoje zużyte karty na stos obok – stos kart odkrytych, następnie dobiera odpowiednią ilość nowych kart z talii zakrytej.
lub
- Gracz posiada kartę funkcyjną pozytywną lub negatywną. Możliwe jest zagranie karty na jedną z kart składowych miasta, swojego miasta lub miasta przeciwnika. Następnie dobiera brakującą kartę ze stosu.
Karty funkcyjne:
Stosuj karty kryzysów / zagrożeń, aby osłabić miasto i przeszkadzać przeciwnikom w drodze do wygranej.
Stosuj karty strategii rozwoju, aby wzmacniać miasto oraz pozbywać się kart o negatywnym wpływie.
Rodzaje kart kryzysów / zagrożeń :…..
Rodzaje kart strategii rozwoju:….
Karty kryzysów / zagrożeń i karty strategii rozwoju o danej funkcji działają tylko na karty o tej samej funkcji.
Dwie karty kryzysów / zagrożeń leżące na jednej z kart twojego miasta usuwają ją z twoich zasobów.
Dwie karty pozytywne ułożone na jednej karcie miasta wzmacniają miasto – nie można już wtedy dołożyć karty o wpływie negatywnym – uszkodzić tego aspektu miasta.
Karta kryzysów / zagrożeń usuwa kartę strategii rozwoju, a karta strategii rozwoju niweluje wpływ karty negatywnej. W ten możesz sposób bronić się i atakować przeciwników.
Koniec gry:
Wygrywa gracz który jako pierwszy zbuduje w pełni dobrze funkcjonujące miasto (brak kart o działaniu negatywnym), którego składowymi są wszystkie dostępne funkcje – Mieszkaniówka, Biznes, Sport i rekreacja, Kultura. Składowe nie mogą się powtarzać, a w mieście nie występują żadne kryzysy i zagrożenia.
ZNAJDŹ NAS
ADRES
Wydział Architektury Politechniki Śląskiej ul. Akademicka 7
O WITRYNIE
Strona poświęcona GRZE W KATOWICE
SZUKAJ